Möblera om på papper

Idag så har jag ju varit på Unga Mammor på familjecentralen. Vi kollade på de filmer som Ulla, bvc-psykologen hade filmat på oss. Hon har haft oss som ett litet projekt senaste veckorna. Då har hon filmat oss, en och en med våra barn. I en vanlig situation, t.ex. lek eller blöjbyte, i 3-4 minuter. Sen har hon tittat på dem med oss ensamma, och berättat vad vi har gjort. Hon hade en lista över olika punkter som krävs för barnets utveckling. Alla gjorde omedvetet allt på listan när vi var med våra barn. =) Metoden hon jobbar efter kallas för Marte Meo. Verkar intressant!


Nu ska snart Olivia sova. Hon var så rolig förut, när jag kom hem från Unga Mammor på familjecentralen. I trapphuset så fick jag INTE ta hennes filt, och INTE ta upp henne ur vagnen. Hon sover ju i vagnen på dagis, men aldrig hemma mer än på promenad, men det var vad hon ville göra idag. Så Mika bar upp vagnen, och jag körde in henne på hennes rum. Hon ville INTE ta av sig varken skor eller jacka heller, så jag släckte ner, och gungade vagnen i typ tre minuter, sen sov hon gott i en timme. Med skor och jacka på. =)

Olivia har faktiskt ätit lite, och varit pigg hela dagen. Superskönt!


Nu ikväll så har jag sprungit runt med måttband och suttit och ritat och räknat. Vi ska flytta! Det vill säga byta rum med Olivia. =)
Hon har ett jättelitet rum, med MASSA leksaker, och en del av dom är i vardagsrummet för dom ryms inte hos henne. Vi å andra sidan, har ett stort rum, men sover bara där. Så vi ska byta.
;Tyvärr så är det nästan lite väl litet för en dubbelsäng, en byrå, ett tv-bord och en hundsäng. Men utan sängborden så får vi plats. =)
Kolla på bilden så ser ni hur jag har funderat. Tre olika föslag, i olika färger. Jag tror det blir det gröna sättet. Det blir mest plats just innanför dörre till att byta om på och så, och minst små-områden där det bara är svårt att städa. =)


Nu ska jag gå och natta Olivia. Imorgon är det dagis, och sen så ska jag iväg till Skövde på min första träff med min jobbcoach på Adecco. Hoppas det går bra och att det är en bra människa som ska coacha mig! =)


Kram på er!

Permalink Olivia Kommentarer (0) Trackbacks ()





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback