Dagens recept!

Härom dagen så testade jag ett nytt recept som jag hittade i ett reklamblad. Det blev kanonbra! Både jag, Mika och Olivia älskade det. Därför så vill jag dela med mig av det, då det även var väldigt enkelt, och gick fort. Dessutom ganska nyttigt. =)

Pastagratäng med kyckling!
Ca 4 portioner
Ingredienser:
  • 1 gul lök
  • 750 gr kycklingfilé
  • 5 dl mjölk
  • majsmjöl (el.dyl)
  • 250 gr körsbärstomater ( funkar även med avrunna krossade tomater)
  • 5 portioner pasta, t.ex skruvar eller penne
  • 2 dl riven ost
  • margarin att steka i
  • 1-2 buljongtärningar, t.ex. grönsak eller höns.
  • salt, svartpeppar och curry ( Jag använde Santa Maria´s Mango Curry)
  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Skala och skiva löken, och strimla kycklingen.
  3. Börja koka pastan med buljongtärningen i pastavattnet.
  4. Bryn kycklingen, sänk värmen och häll i löken. Stek dem tillsammans i 4-5 minuter. Krydda med salt, peppar och curry.
  5. Koka upp mjölken. Blanda majsmjölet i lika mycket vatten och vispa ner det i mjölken. smaksätt med salt och peppar.
  6. Dela tomaterna.
  7. Häll av vattnet från pastan och lägg den i en ugnsfast form. Blanda i kyckling, lök, mjölk, och tomater.
  8. Strö över osten och gratinera i mitt i ugnen i ca tio minuter.
Hoppas ni gillar det! Kommentera gärna och berätta hur det gick. =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()





Kommentarer

Postat av: Frida

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback