Irriterad...

Jag var jätteglad igår, då det kom ett roligt paket på posten. Jag fick hem min nya mobil som jag har köpt på Tradera. Supersnabbt kom den hem, och allt var bra. Men nu när jag har använt den i knappt ett dygn, så har jag börjat störa mig på att slide-luckan (,det är en SE c905,) glappar. Mobilen låser knappsatsen om man snuddar vid luckan när den är öppen, och pratar man i luren när man kommer åt den så läggs det på. =( Mycket irriterande!!

Jag ringde idag och pratade med han som har sålt mobilen. Han hävdar att den fungerade felfritt när han skickade de, och att det är posten som har orsakat felet i sin hantering. När han postade den så använde han en av "postens gröna påsar", en sån där förfrankerad. I den la han mobilen och laddaren, helt lösa. Han har skrivit i objektsbeskrivningen att
"Jag ansvarar EJ för postens slarv, vill ni ha säkert levererat välj paket med försäkring, annars skickas paketet så billigt som möjligt, DOCK väl in packat i antistat påse samt bubbelplastpåse m.m som kan tänkas behövas."
Jag ansåg inte mig ha råd att betala för rek, men det böhövdes ju inte då paketet kom fram. Däremot så var det endast förpackat i en grön påse, UTAN innerförpackning, ingenting. Endast mobilen och laddaren, lösa i påsen!
PÅ traderas hemsida står följande:
Detta innebär alltså att det är HANS ansvar att det är packat ordentligt. Jag kontaktade posten, och beskrev läget. Hon jag talade med ansåg att en lös mobil + laddare i enbart en grön påse, INTE är fullgod förpackning, utan BRISTFÄLLIG.
Han å andra sidan skyller ifrån sig på posten. Han anser att han kan köpa tillbaka mobilen, men bara för 80 % av köpesumman. JAG ska alltså förlora flera hundra,bara för att HAN inte kunde paketera det bra?? När han dessutom har skrivit den extra tydligt på auktionen att han ska göra det?
Riktigt irriterad är jag. Får se vad som händer nu. Jag ska ringa till tradera och höra med dom exakt vad som gäller, och sen väntar jag på svar från posten, då jag har reklamerat det hela.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback